background

Șase pași pentru un cabinet Paperless

Șase pași pentru un cabinet Paperless

Nu există îndoială că în ultimii 20 de ani am fost martorii unei schimbări radicale în tot ce înseamnă cabinet stomatologic modern. Medicul stomatolog trebuie să realizeze că noile tehnologii şi soluțiile informatice, îl fac mai eficient, reduc costurile şi descentralizează administrația.

Șase pași pentru un cabinet Paperless

Într-adevăr sunt mulți care afirmă, că în continuare vor avea nevoie de hârtie în procesul administrativ şi fac referire la o Trimitere listată, un Plan de tratament semnat pe hârtie sau o legislație interpretată. Însă ajunge să ne gândim la banala plată electronică, efectuată prin poziționarea telefonului peste POS şi să preconizăm evoluția administrativă. Timpul va oferii într-un final răspunsul.
Acestea fiind spuse, există o serie de cabinete stomatologice care au eliminat hârtia din procesul de administrare. În timp ce în cazul cabinetelor StartUp este un proces mai simplu, (pornesc cu paginile albe) această trecere este o opțiune reală şi pentru cei cu vechime şi un istoric realizat în varianta clasică, chiar mai mult, aceștia își pot atinge obiectivele într-un timp real.
Provocarea majoră este întocmirea unui plan de implementare, felul în care se va face integrarea sistemelor pentru a funcționa corespunzător şi interconectat. Prin urmare am elaborat o listă de verificare în 6 puncte, pentru cei care doresc să investească în tehnologie şi vor să facă pasul către administrarea Paperless.
Sistemul de management stomatologic
Totul începe cu un program stomatologic. Pentru a administra un cabinet Paperless, sistemul de management central trebuie să fie capabil să funcționeze cu caracteristici elementare. Cei care doresc să scape de hârtie, trebuie să ia în considerare că au nevoie de o alternativă digitală pentru tot ceea ce astăzi este realizată pe hârtie. Evidenţă pacienți, registre, programări, chestionare, documentare medicală, rapoarte, semnătura pacientului sau chiar mai multe...
Este important să înțelegi dacă te aștepți ca programul stomatologic va realiza totul, cele mai multe soluții nu vor face faţă, ori din perspectiva arhitecturii sau pentru tehnologia învechita pe care a fost dezvoltat. Din fericire sunt programe moderne care permit comunicare cu programe terțe şi pot funcționa din mai multe aspecte administrative, de ex. comunicarea cu o casă de marcat fiscalizată.
Imagistica
Este probabil o sarcină dificilă care necesită pe lângă hardware dedicat şi cunoștințe tehnice avansate. Întrebarea cheie rămâne totuși - “Cum pot corela radiografiile cu celelalte date ale pacientului, fără a defragmenta modul de arhivare şi a permite acces ușor şi rapid?”
Cei mai mulți producători de aparatură de radiologie oferă un modul de imagistică integrat. Aceste module funcționează perfect în cadrul softului aparatului. Insă medicul stomatolog are nevoie de un program de management care să ofere acea flexibilitate şi ușurință de accesare când radiografia pacientului este disponibilă în fișa electronică al acestuia.
Dotarea recepției şi a sălii de tratament
Zilele când într-o instituție există o singură cameră orală şi un televizor în coltul de sus al sălii de așteptare, a fost înlocuit cu dotări moderne şi integrate între ele. Cele mai multe cabinete dețin mai multe dispozitive:
  • monitoare Touch Screen montate pe unit, pentru întocmire şi vizualizare informații medicale;
  • laptop pentru personalul auxiliar, pentru documentare proces medial;
  • tablete pentru pacienți, pentru completarea chestionarelor şi acordurilor încă în sala de așteptare; monitoare mari pentru recepție sau aplicație mobilă pe Smarthphone-ul personal
Desigur fiecare dispozitiv trebuie analizat din punct de vedere ergonomic, atât ca poziționare, drepturi de acces sau destinație. De exemplu poziționarea tastaturii să nu necesite o răsucire al utilizatorului sau drepturile de acces la recepție, setate specific activității acesteia.
Hardware
După ce ai ales programul cel mai bun, este timpul să optezi pentru hardware. Vestea bună este că cele mai multe cabinete aleg soluțiile Online. Avantajul acestor sisteme, pe lângă faptul că satisfac cerințele unui mod de viață flexibil, nu impun o investiție de hardware specific. Accesul se realizează pe bază de Browser sau aplicație mobilă şi conexiune la Internet.
Protecția datelor
Într-un cabinet Paperless, protecția datelor este absolut esențială, pentru a prevenii pierderea sau furtul, datorită unor atacuri de Malware sau eroare umană. Sistemul de management implementat, trebuie cel puțin să ofere posibilitatea de a descărca datele înregistrate, personalizarea drepturilor de acces şi o trasabilitate al utilizatorului. De asemenea cabinetul ar trebui să deţină un protocol bine cunoscut de fiecare membru al echipei, care să fie ușor de aplicat şi de verificat.
Soluțiile de stocare şi arhivare ale programelor Online sunt o realitate şi cea mai bună opțiune pentru cei care doresc un sistem securizat şi ușor de folosit gen set-it-and-forget-it
Este rândul tău
Pentru cabinetele stomatologice care fac pasul către Paperless, este crucial să evalueze procesele actuale care vor fi înlocuite cu o alternativă digitală şi să adopte o abordare sistematică. Recomandarea este o implementare treptată. De ex. ar trebui să începi cu implementarea unui sistem de management, după acomodare să faci pasul către semnarea digitală al documentelor, iar într-un final să te interconectezi cu centrul de imagistică si/sau implementarea aplicațiilor dedicate pacienților, platforma de arhivare personală, etc.
Este o transformare care se realizează în general în 6-18 luni.
Este un drum, nu neapărat ușor, dar valoros şi cu recompensă la final.
Pentru a afla mai multe despre dROOT, solicită astăzi o prezentare!

Folosește aplicațiile noastre