background

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității. Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității.
Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților? Sunt doar câteva întrebări la care reflectăm atunci, când vorbim despre calitate, relație sau caracterul optim al unui personal medical. În universități, clinici sau societăți medicale sunt cunoscute acele tehnici de comunicare prin care medicul ajunge în posesia unor informații relevante atât pentru pacient cât și pentru tratamentul propus.
Atunci când pacientul este pus în centrul atenției și are posibilitatea și confortul de a comunica, înseamnă un tratament bazat pe valori. Dar ce înseamnă acesta în realitate? Medicina tradițională este bazată pe concepția, ca sănătatea depinde de stare fizică, însă deja știm că nu întocmai ….! Conform unui sondaj internațional realizat recent, rezultă că 30% din pacienți sunt influențați de starea lor emoțională, spirituală, mentală și de către factorii sociali. Acest rezultat este important pentru că putem deduce felul în care pacientul își schimbă comportamentul față de tratamentele propuse și realizate.
Noi credem, că tu ca medic stomatolog vrei să alegi întotdeauna cea mai eficientă și simplă metodă de a înțelege pacientul și nevoile lui privind sănătatea. Îți oferim câteva sugestii: - Începe întotdeauna o consultație cu două întrebări simple. Două întrebări propuse de specialiști în comunicarea medicală.
  • Cum te simți?
  • De ce te simți astfel?
În majoritatea cazurilor răspunsul scurt o să fie: „Hmmm …….” sau „Nimeni nu mi-a pus această întrebare …. Sunt bine …? …”, însă dacă îi lăsăm câteva minute de gândire, ei devin comunicativi și îți vor oferi detalii valoroase cu o influență pozitivă asupra stării lor de sănătate și pun bazele unei relații loiale medic / pacient.
Dar să ilustrăm un astfel de caz. Unul din clienții noștri dROOT, medic stomatolog renumit, a întrebat un pacient: - Cum te simți? Pacientul a răspuns pe scurt, fără informații de valoare: - Mă simt Ok! Medicul a întrebat: - Ce înseamnă starea de Ok pentru tine? Atunci pacientul și-a dat seama că a început o discuție valoroasă și a început o conversație importantă din punct de vedere medical. A relatat că are părinți cu afecțiuni asemănătoare și vicii de care nu poate scăpa.
Și că a mai încercat un tratament la un alt medic dar nu a primit rezultatele așteptate și că a cheltuit prea mulți bani și că este frustrat și nemulțumit….”
Aceste informații au pus medicul într-o poziție de control, a aflat acele lucruri care sunt importante pentru un plan de tratament optim și stabilirea unei relații cu pacientul. Tratamentul a fost un succes, a fost stabilit controlul periodic și posibilitatea de a continua cu o altă lucrare protetică. Cum am spus, este vorba de un medic utilizator dROOT, care a mai făcut ceva în plus pentru acest pacient, a documentat această transformare, cu un status inițial, un plan de tratament și lucrările efectiv realizate, pacientul are un control periodic setat cu o notificare automată și poze ale cazului gen before&after, disponibile atât pentru medic cât și pentru pacient.
Rezultatul?! După șase luni revine un pacient mulțumit, dorește să continue discuția pentru planul de tratament menționat la ultima ședință și cu o recomandare pentru un alt membru al familiei. Toate acestea ca rezultat al unei bune comunicări și dorința medicului de a afla cum gândește pacientul.

Last blogs

Utilizează dROOT pentru ca ziua ta să decurgă - precis
Utilizează dROOT pentru ca ziua ta să decurgă - precis

Încurajăm medicul și personalul auxiliar să exploreze capacitatea sistemului de management dROOT, pentru dezvoltarea lor profesională și pentru organizarea activității zilnice

Sigur ești gata să pleci în concediu?
Sigur ești gata să pleci în concediu?

După o muncă asiduă, după sute de pacienți tratați, este timpul pentru un concediu binemeritat. Nisipul sub tălpi și briza mării - sunt cele două lucruri pe care deja parcă le simți tot mai intens, pe minut ce trece, și se apropie data plecării către destinația mult râvnită.

Cele mai noi actualizări dROOT
Cele mai noi actualizări dROOT

Noi, la dROOT, credem că clienții noștri ar trebui să dețină controlul, motiv pentru care ne place să gândim în această concepție și să primim sugestiile voastre pe care să le analizăm.

Activarea pacienților Mileniali
Activarea pacienților Mileniali

Cei care aparțin Generației Y, sunt cei care s-au născut între 1981 şi 2000. Acest grup, reprezintă mai mult decât un sfert din populația globală, o imensă demografie cu un potențial financiar ridicat – această categorie cheltuiește din ce în ce mai mult. Totodată este logic, că pentru un cabinet stomatologic, atragerea Generației Y într-o bază de date pacienți, reprezintă o valoare pe termen lung.

Când echipa medicală colaborează, lucrurile bune se întâmplă
Când echipa medicală colaborează, lucrurile bune se întâmplă

Lucrurile grozave se întâmplă chiar și la cel mai mic efort de îmbunătățire a cooperării echipei medicale

Șase pași pentru un cabinet Paperless
Șase pași pentru un cabinet Paperless

Nu există îndoială că în ultimii 20 de ani am fost martorii unei schimbări radicale în tot ce înseamnă cabinet stomatologic modern. Medicul stomatolog trebuie să realizeze că noile tehnologii şi soluțiile informatice, îl fac mai eficient, reduc costurile şi descentralizează administrația.

Rechemarea la control periodic
Rechemarea la control periodic

Când întrebăm medicul sau personalul medical despre cei mai importanți factori care influențează afacerea lor, primele răspunsuri sunt: (1) Anularea programărilor, (2) Pacienții noi, (3) Programarea, (4) Culoarea unitului dentar...

De ce ar trebui să implementezi un sistem de management stomatologic Online
De ce ar trebui să implementezi un sistem de management stomatologic Online

Pacienții tăi sunt oameni ocupați şi adesea nu au timp să sune recepția pentru o programare. Chiar şi atunci când găsesc câteva minute, telefonul tău sună ocupat sau sunt puși pe linia de așteptare din diferite motive, pentru că ești într-o consultație, este ora prânzului, s.a.m.d., ceea ce duce la o frustrare care le-ar putea determina să apeleze la un alt medic.

Beneficiile ascunse, provenite din schimbare adoptată
Beneficiile ascunse, provenite din schimbare adoptată

Știm că implementarea schimbărilor pot fi întimpinate cu reticenţă din partea membrilor echipei, astfel că menținerea rutinei vechi pare opțiunea cea mai ușoară şi confortabilă.

Este managementul cabinetului tău pregătit pentru anul 2019?
Este managementul cabinetului tău pregătit pentru anul 2019?

Pe măsura ce repornim activitatea cabinetului, ajungem să analizăm performanţele administrative şi modul de gestionare.