background

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității. Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității.
Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților? Sunt doar câteva întrebări la care reflectăm atunci, când vorbim despre calitate, relație sau caracterul optim al unui personal medical. În universități, clinici sau societăți medicale sunt cunoscute acele tehnici de comunicare prin care medicul ajunge în posesia unor informații relevante atât pentru pacient cât și pentru tratamentul propus.
Atunci când pacientul este pus în centrul atenției și are posibilitatea și confortul de a comunica, înseamnă un tratament bazat pe valori. Dar ce înseamnă acesta în realitate? Medicina tradițională este bazată pe concepția, ca sănătatea depinde de stare fizică, însă deja știm că nu întocmai ….! Conform unui sondaj internațional realizat recent, rezultă că 30% din pacienți sunt influențați de starea lor emoțională, spirituală, mentală și de către factorii sociali. Acest rezultat este important pentru că putem deduce felul în care pacientul își schimbă comportamentul față de tratamentele propuse și realizate.
Noi credem, că tu ca medic stomatolog vrei să alegi întotdeauna cea mai eficientă și simplă metodă de a înțelege pacientul și nevoile lui privind sănătatea. Îți oferim câteva sugestii: - Începe întotdeauna o consultație cu două întrebări simple. Două întrebări propuse de specialiști în comunicarea medicală.
  • Cum te simți?
  • De ce te simți astfel?
În majoritatea cazurilor răspunsul scurt o să fie: „Hmmm …….” sau „Nimeni nu mi-a pus această întrebare …. Sunt bine …? …”, însă dacă îi lăsăm câteva minute de gândire, ei devin comunicativi și îți vor oferi detalii valoroase cu o influență pozitivă asupra stării lor de sănătate și pun bazele unei relații loiale medic / pacient.
Dar să ilustrăm un astfel de caz. Unul din clienții noștri dROOT, medic stomatolog renumit, a întrebat un pacient: - Cum te simți? Pacientul a răspuns pe scurt, fără informații de valoare: - Mă simt Ok! Medicul a întrebat: - Ce înseamnă starea de Ok pentru tine? Atunci pacientul și-a dat seama că a început o discuție valoroasă și a început o conversație importantă din punct de vedere medical. A relatat că are părinți cu afecțiuni asemănătoare și vicii de care nu poate scăpa.
Și că a mai încercat un tratament la un alt medic dar nu a primit rezultatele așteptate și că a cheltuit prea mulți bani și că este frustrat și nemulțumit….”
Aceste informații au pus medicul într-o poziție de control, a aflat acele lucruri care sunt importante pentru un plan de tratament optim și stabilirea unei relații cu pacientul. Tratamentul a fost un succes, a fost stabilit controlul periodic și posibilitatea de a continua cu o altă lucrare protetică. Cum am spus, este vorba de un medic utilizator dROOT, care a mai făcut ceva în plus pentru acest pacient, a documentat această transformare, cu un status inițial, un plan de tratament și lucrările efectiv realizate, pacientul are un control periodic setat cu o notificare automată și poze ale cazului gen before&after, disponibile atât pentru medic cât și pentru pacient.
Rezultatul?! După șase luni revine un pacient mulțumit, dorește să continue discuția pentru planul de tratament menționat la ultima ședință și cu o recomandare pentru un alt membru al familiei. Toate acestea ca rezultat al unei bune comunicări și dorința medicului de a afla cum gândește pacientul.

Last blogs

6 sfaturi de automatizare in managementul cabinetului stomatologic - pentru a creste eficienta
6 sfaturi de automatizare in managementul cabinetului stomatologic - pentru a creste eficienta

Programare și documentare medicala 3D - STANDARD PROMO
Programare și documentare medicala 3D - STANDARD PROMO

Cum să crești volumul pacienților cu investiții minime
Cum să crești volumul pacienților cu investiții minime

Cum loializează pacientul imagistica și grafica 3D al sistemului de management dROOT?
Cum loializează pacientul imagistica și grafica 3D al sistemului de management dROOT?

5 factori de stres și soluții de remediere în managementul cabinetelor stomatologice
5 factori de stres și soluții de remediere în managementul cabinetelor stomatologice

Aplicațiile mobile - de ce are nevoie cabinetul tău stomatologic de ele
Aplicațiile mobile - de ce are nevoie cabinetul tău stomatologic de ele

Descoperă MyDent - aplicația personalizată a cabinetului tău.

Cum să obții mai mult de la cabinetul tău cu ajutorul tehnologiei 3D
Cum să obții mai mult de la cabinetul tău cu ajutorul tehnologiei 3D

Imaginile dentare au un rol esențial în viața fiecărui medic stomatolog.

 Un cabinet digitalizat în doar 4 pași simpli
Un cabinet digitalizat în doar 4 pași simpli

Cu toate că dROOT este un program complex, ai fi surprins cât de ușor este să-l folosești.

Ai făcut deja primul pas spre digitalizare. A venit timpul să îl faci pe următorul.
Ai făcut deja primul pas spre digitalizare. A venit timpul să îl faci pe următorul.

Ești utilizator activ a unei aplicații de imagistică, ceea ce înseamnă că ai făcut deja cu succes primul pas spre digitalizarea cabinetului tău. Felicitări!

Cabinetul stomatologic ProSmile
Cabinetul stomatologic ProSmile

În această lună vă prezentăm o clinică mai mică, dar care ar putea concura cu clinicile orașelor mari: ProSmile Clinic