background

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității. Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților?

De ce trebuie să știi cum gândește pacientul tău?

Experții și legislația medicală vorbesc astăzi despre măsura calității.
Dar cum putem măsura și ce calități sunt importante din perspectiva pacientului? Care este acel factor care ridică tratamentul la nivelul acceptat de pacient. Cum poți fi un medic deschis la problemele pacienților? Sunt doar câteva întrebări la care reflectăm atunci, când vorbim despre calitate, relație sau caracterul optim al unui personal medical. În universități, clinici sau societăți medicale sunt cunoscute acele tehnici de comunicare prin care medicul ajunge în posesia unor informații relevante atât pentru pacient cât și pentru tratamentul propus.
Atunci când pacientul este pus în centrul atenției și are posibilitatea și confortul de a comunica, înseamnă un tratament bazat pe valori. Dar ce înseamnă acesta în realitate? Medicina tradițională este bazată pe concepția, ca sănătatea depinde de stare fizică, însă deja știm că nu întocmai ….! Conform unui sondaj internațional realizat recent, rezultă că 30% din pacienți sunt influențați de starea lor emoțională, spirituală, mentală și de către factorii sociali. Acest rezultat este important pentru că putem deduce felul în care pacientul își schimbă comportamentul față de tratamentele propuse și realizate.
Noi credem, că tu ca medic stomatolog vrei să alegi întotdeauna cea mai eficientă și simplă metodă de a înțelege pacientul și nevoile lui privind sănătatea. Îți oferim câteva sugestii: - Începe întotdeauna o consultație cu două întrebări simple. Două întrebări propuse de specialiști în comunicarea medicală.
  • Cum te simți?
  • De ce te simți astfel?
În majoritatea cazurilor răspunsul scurt o să fie: „Hmmm …….” sau „Nimeni nu mi-a pus această întrebare …. Sunt bine …? …”, însă dacă îi lăsăm câteva minute de gândire, ei devin comunicativi și îți vor oferi detalii valoroase cu o influență pozitivă asupra stării lor de sănătate și pun bazele unei relații loiale medic / pacient.
Dar să ilustrăm un astfel de caz. Unul din clienții noștri dROOT, medic stomatolog renumit, a întrebat un pacient: - Cum te simți? Pacientul a răspuns pe scurt, fără informații de valoare: - Mă simt Ok! Medicul a întrebat: - Ce înseamnă starea de Ok pentru tine? Atunci pacientul și-a dat seama că a început o discuție valoroasă și a început o conversație importantă din punct de vedere medical. A relatat că are părinți cu afecțiuni asemănătoare și vicii de care nu poate scăpa.
Și că a mai încercat un tratament la un alt medic dar nu a primit rezultatele așteptate și că a cheltuit prea mulți bani și că este frustrat și nemulțumit….”
Aceste informații au pus medicul într-o poziție de control, a aflat acele lucruri care sunt importante pentru un plan de tratament optim și stabilirea unei relații cu pacientul. Tratamentul a fost un succes, a fost stabilit controlul periodic și posibilitatea de a continua cu o altă lucrare protetică. Cum am spus, este vorba de un medic utilizator dROOT, care a mai făcut ceva în plus pentru acest pacient, a documentat această transformare, cu un status inițial, un plan de tratament și lucrările efectiv realizate, pacientul are un control periodic setat cu o notificare automată și poze ale cazului gen before&after, disponibile atât pentru medic cât și pentru pacient.
Rezultatul?! După șase luni revine un pacient mulțumit, dorește să continue discuția pentru planul de tratament menționat la ultima ședință și cu o recomandare pentru un alt membru al familiei. Toate acestea ca rezultat al unei bune comunicări și dorința medicului de a afla cum gândește pacientul.

Last blogs

Rechemarea la control periodic
Rechemarea la control periodic

Când întrebăm medicul sau personalul medical despre cei mai importanți factori care influențează afacerea lor, primele răspunsuri sunt: (1) Anularea programărilor, (2) Pacienții noi, (3) Programarea, (4) Culoarea unitului dentar...

De ce ar trebui să implementezi un sistem de management stomatologic Online
De ce ar trebui să implementezi un sistem de management stomatologic Online

Pacienții tăi sunt oameni ocupați şi adesea nu au timp să sune recepția pentru o programare. Chiar şi atunci când găsesc câteva minute, telefonul tău sună ocupat sau sunt puși pe linia de așteptare din diferite motive, pentru că ești într-o consultație, este ora prânzului, s.a.m.d., ceea ce duce la o frustrare care le-ar putea determina să apeleze la un alt medic.

Beneficiile ascunse, provenite din schimbare adoptată
Beneficiile ascunse, provenite din schimbare adoptată

Știm că implementarea schimbărilor pot fi întimpinate cu reticenţă din partea membrilor echipei, astfel că menținerea rutinei vechi pare opțiunea cea mai ușoară şi confortabilă.

Este managementul cabinetului tău pregătit pentru anul 2019?
Este managementul cabinetului tău pregătit pentru anul 2019?

Pe măsura ce repornim activitatea cabinetului, ajungem să analizăm performanţele administrative şi modul de gestionare.

Transferul administrării cabinetului Online
Transferul administrării cabinetului Online

Am discutat de nenumărate ori cât de costisitor, ineficient şi riscant este utilizarea unui program local învechit sau dosarele de hârtie arhivate în dulap.
Transferul administrării cabinetului Online, pare o opțiune logică, însă o astfel de schimbare nu este îmbrățișată întotdeauna cu entuziasm.

Cum să transformi cabinetul tău în Paperless Office
Cum să transformi cabinetul tău în Paperless Office

Ne apropiem de sfârșitul anului 2018, tu încă ai un dulap cu dosare ale pacienților şi mai nou trebuie sa detii un acord GDPR semnat de pacienții. Da, ai dreptate când simți că ceva nu este în ordine şi că nu acesta este viitorul administrației medicale pe care-l dorești. Din fericire nu ai nevoie de prea multe investiții ca să scapi de aceste hârții şi să deții PDF-uri semnate electronic şi arhivate într-un sistem de management.

Toată lumea își dorește o rețetă sigură de Management
Toată lumea își dorește o rețetă sigură de Management

Bună ziua, Toată lumea își dorește o rețetă sigură care să garanteze succesul cabinetului medical, probabil şi TU. Da, ….şi noi am dori să avem o astfel de rețetă! Din păcate, nu te putem ajuta, pentru că nu a descoperit încă nimeni o astfel de rețetă GARANTATĂ. Însă cunoaştem câteva unelte care ar trebui să te ajute atunci, când îţi prepari propria ta strategie, pentru ca afacerea să înregistreze creștere și pacienţi mulţumiţi, care la rândul lor să-ţi aducă alți pacienţi.

Întrebări frecvente dROOT
Întrebări frecvente dROOT

Bună ziua! Dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim este: "Sunt utilizator dROOT, ce dispozitive îmi recomandaţi pentru folosirea programului?" Răspunsul nu poate fi una concretă pentru că depinde de mai multe aspecte, și poate fi diferită de la caz la caz.

Trei beneficii dROOT pentru o comunicare eficientă
Trei beneficii dROOT pentru o comunicare eficientă

Salut, există trei lucruri importante în comunicarea cu pacienţii prin programul stomatologic dROOT

Secretul unui sistem de management robust şi ușor de folosit
Secretul unui sistem de management robust şi ușor de folosit

Dacă îți rezervi câteva minute să citești testimonialele dROOT, vei observa că majoritatea clienților noștri menționează că programul este de încredere şi ușor de folosit. Dar de ce dROOT este mai ușor de folosit şi mai stabil decât alte sisteme? Concluzia este că sunt două lucruri care fac diferența şi transformă dROOT într-un sistem “robust si ușor de folosit”