background

Cele trei motive pentru care pierzi pacienți

Cele trei motive pentru care pierzi pacienți

Când un pacient nu revine în cabinetul tău și nu solicită din nou serviciile tale, de cele mai multe ori nu știi de ce se întâmplă asta. Mulți din aceşti pacienți nu o să-ţi spună că un alt cabinet dintr-o altă stradă arată mai bine și că le place să meargă acolo…

Cele trei motive pentru care pierzi pacienți

Oricare ar fi motivul, pierderea pacienților cu siguranță dăunează afacerii tale și influențează negativ productivitatea și munca ta de bază. După pierderea unui pacient nu vei mai avea oportunitatea să-l tratezi în viitor şi nu o să te recomande altora.

Numărul redus de pacienți poate fi frustrant și poate afecta dezastruos situaţia financiară a cabinetului tău. Iată trei motive pentru care poţi să pierzi pacienți și sfaturi care te pot ajuta să câștigi loialitatea acestora.

1. Nu te concentrezi asupra oferirii unei experiențe excepționale

Pacienții știu că au opțiuni multiple. Dacă au trăit o experiență nu tocmai plăcută în cabinetul tău, ei au libertatea de a apela și cere o programare la un alt cabinet stomatologic, nu îi leagă nimic de tine sau de serviciile tale. Pentru a evita acest scenariu, trebuie să puneți accentul pe oferirea unui serviciu medical de cea mai bună calitate.

Cum se poate? Educă permanent membrii echipei tale medicale, pacienţii trebuie întâmpinaţi cu un zâmbet prietenos și trebuie ajutaţi în orice situație. Oferă un tratament de calitate și o experienţă confortabilă, astfel pacienţii știu că sunt pe mâini bune. Mobilează recepția în aşa fel încât să fie prietenoasă, să arate ca o recepţie de centru wellness sau ca o sufragerie primitoare și nici într-un caz ca un cabinet medical învechit, trebuie să creezi un mediul înconjurător cât mai relaxant posibil.

Este foarte important să creezi un sistem de comunicare performant cu pacienții tăi. Întrebă-ți pacienții despre obiectivele lor de sănătate orală, află cât mai multe detalii despre familie, locurile lor de muncă şi despre aspiraţiile acestora. Ascultă cu adevărat nevoile şi problemele lor și încearcă să îi ajuţi să facă  schimbări pozitive. Încercați să creați conexiuni și să câştigaţi astfel încrederea, veți observa că pacienții devin loiali și acceptă tratamentele pe care le recomandați.

2. Nu mediatizați  suficient serviciile oferite

Majoritatea medicilor stomatologi nu se ocupă de marketing și chiar dacă o fac, sunt de obicei mai preocupați de atragerea de noi pacienți decât de păstrarea celor pe care îi au deja. Problema este că, dacă pacienții nu știu ce servicii oferiți, ei vor presupune că trebuie să meargă la o altă clinică pentru tratamentele speciale, cum ar fi implanturile, procedurile chirurgicale, etc.

Mesajul? Asigurați-vă că pacienții actuali cunosc toate tratamentele pe care le puteți realiza. Trimitețile un e-mail sau SMS pentru a-i anunța despre servicii noi și puneți materiale promoționale în zona de așteptare. Când pacienții vă vor înştiinţa despre obiectivele lor de sănătate orală, oferiţi cât mai multe detalii legate de tratamentele pe care le oferiți, care-i pot ajuta să atingă aceste obiective. Când știu exact ce puteți face pentru ei, este mult mai probabil să aleagă să fiţi voi cei care îi tratează în continuare.

3. Ţineţi pacienţii în așteptare

Majoritatea pacienților reuşesc foarte greu să găsească un interval de timp pentru a ajunge la o întâlnire dentară, acest lucru fiind datorat programului lor aglomerat, și nu vor fi deloc fericiți dacă petrec o oră sau două în zona de recepție, așteptând să fie chemaţi în sala de tratament. Găsiți modalități de a vă raționaliza programul astfel încât să nu se întâmple acest lucru, chiar dacă trebuie să angajaţi un coordonator de programări, trebuie să vă asiguraţi că programările sunt respectate şi astfel deveniţi productivi, nu doar ocupaţi.

Construirea unei baze solide de pacienți loiali este cheia succesului. Înțelegerea motivului pentru care pacienții părăsesc anumiţi dentişti și apoi punerea în aplicare a modificărilor necesare pentru a vă face clinica mai atractivă, vă va ajuta să vă măriți numărul de pacienți care revin şi apelează cu drag la serviciile medicale pe care le oferiţi.